Thursday, May 30, 2013

Public transport fare rises hitting the young the hardest, says study

guardian.co.uk: "Researchers found that as the 16-24 age group relies on bus travel more than any other, reductions in government grants have meant cuts in service provision and fewer discounted fares have significantly had an impact on the young."

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Tuesday, May 14, 2013

Car footprint causes constant stress. Let's get rid of them!

Hospital staff anger at car park 15 minutes away - Health - Scotsman.com: "Staff at a Lothians hospital have hit out at NHS bosses after they were told they would have to park their cars at a football stadium 15 minutes away and walk into work."

Sunday, May 12, 2013

Bauen und Verkehr | Piratenpartei Deutschland

Bauen und Verkehr | Piratenpartei Deutschland: "Die Piratenpartei ist davon überzeugt, dass ein fahrscheinfreier ÖPNV nicht nur für die Gesellschaft, sondern auch für die Wirtschaft langfristig einen Gewinn darstellt. Diese Maßnahme ermöglicht mehrere Ziele zugleich zu erreichen: Die Städte als zusammenhängender Lebensraum werden aufgewertet, da in Ballungsräumen eine stärkere Nachfrage zu einem attraktiveren Angebot führen wird. Ebenfalls steigert der Öffentliche Personennahverkehr zum Nulltarif die Anziehungskraft unserer Städte auf auswärtige Besucher. Davon profitieren Staat und Wirtschaft gleichermaßen. In ländlichen Gebieten wird eine verstärkte Nutzung des ÖPNV dazu führen, dass vormals schwach frequentierte Strecken wieder sinnvoll bedient werden können. Auch die einkommensschwachen Verkehrsteilnehmer werden durch diese Maßnahme finanziell deutlich entlastet. Außerdem entfallen Kosten für Fahrkartenverkauf und -kontrolle. Freiwerdende Mitarbeiter der Fahrkartenkontrolle werden überwiegend zur Verbesserung des Services eingesetzt. Wie das Vorbild der belgischen Stadt Hasselt zeigt, sind solche Projekte in der Praxis realisierbar.

Die Piratenpartei fordert eine Analyse der Machbarkeit eines fahrscheinfreien ÖPNVs. Wir setzen uns dafür ein, zunächst ein oder mehrere Pilotprojekte umzusetzen, die wissenschaftlich begleitet werden sollen. Gut geeignet sind hierzu kleinere oder mittelgroße Städte, deren ÖPNV-Systeme aufgrund ihrer Insellage nicht mit anderen Großstädten vernetzt sind. Im Erfolgsfall soll der Modellversuch schrittweise bundesweit ausgedehnt werden. Der Öffentliche Nahverkehr zum Nulltarif mit hohen qualitativen und quantitativen Standards wird auf Dauer die Mobilität eines jeden Bürgers erhöhen und in Zukunft einen hohen Stellenwert in der Schaffung eines umweltfreundlichen sowie ressourcenschonenden Verkehrsangebotes einnehmen."

Wednesday, May 8, 2013

Free public transport for poor Amsterdam pensioners

DutchNews.nl: "Pensioners in Amsterdam with an annual income of no more than €15,112, will be able to travel free on the city’s public transport system from September.

The free transport experiment will run until the end of the year. Pensioners, whatever their income, already have free public transport in several other cities, including Dordrecht, Rotterdam and Nijmegen."

Monday, May 6, 2013

European carbon market’s trouble darkens outlook for remedying climate change - The Washington Post

European carbon market’s trouble darkens outlook for remedying climate change - The Washington Post: "Europe’s system never established a price floor that could have prevented a market collapse. In addition, too many free allowances were given to too many companies. Some, in fact, never had to pay for allowances at all, allowing them to hoard them or even sell their carbon credits at a profit."

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Sunday, May 5, 2013

UK oil-troll Chancellor goes on unneeded road-building binge

Exclusive: George Osborne digs himself a hole: 'Uneconomical' roads to get go-ahead - UK Politics - UK - The Independent: "Yet at the same time, road use has been steadily falling for at least five years, undermining a key plank of the Chancellor's strategy. There is also a backlog of £10.5bn worth of repairs to roads – a fraction of what it would cost to build new highways. The policy, with its echoes of Margaret Thatcher's "great car economy" of the 1980s, has drawn criticism from environmental groups, anxious to remind the Government of its promise three years ago to be "the greenest ever"."

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Thursday, May 2, 2013

UK may have to ban cars from cities per court ruling

guardian.co.uk:
It means the government faces stiff European fines and British cities may have to ban cars and limit the entry of heavy good vehicles to dramatically reduce air pollution.